dagelijks

CMBE: Community Managers Belgium

Gisteren ging de tweede brainstorm sessie voor Community managers door in Mechelen. Na de verwelkoming van Saskia, gaf Kristof een presentatie over zijn ervaringen met het opstarten van een community.

Na Kristof zijn presentatie was het tijd om te brainstormen en om van elkaar te leren. Zo hebben we onder meer gepraat over hoe we zelf een community opgestart hebben en hoe we het aantal kwalitatieve fans kunnen uit te breiden.

Wat ik voornamelijk onthouden heb van deze brainstorm is:

  • Start je community met mensen die gepassioneerd zijn door je dienst, merk of product.
  • Door een wedstrijd te organiseren op Facebook ga je veel fans bijkrijgen op een korte periode. Maar deze fans zijn niet allemaal even waardevol voor de organisatie omdat velen fan zijn geworden omdat ze enkel interesse hebben in wat er te winnen valt.
  • Post updates / blogposts / … op een regelmatige basis.
  • Kijk niet zozeer naar het aantal fans, maar naar de interactie die plaatsvindt op je fanpagina/twitter account.

De presentatie van Kristof kan je hieronder bekijken:

 

Een licht aangepaste blogpost over de tweede #CMBE avond vind je ook op Sara Zoekt Werk.