Her en der lees ik blogposts over twitter, dat het helemaal anders is dan in het begin. (en ja, ook op twitter zelf heb ik vandaag zo’n dingen gelezen) Dat er meer mensen actief zijn op twitter die geen rocket science, maar zomaar bullshit verkondingen. Die gewone dingen delen en geen zware materie. Deze mensen delen dingen die hen interesseren en hen bezighouden.
Een aantal jaren geleden ben ik afgestudeerd als marketeer. Op het moment dat je marketing studeert worden de grafieken door je strot geramd. Maar wat heeft deze studie nu met de fameuze discussie over Twitter te maken zie ik u al denken… Wel, met onderstaand grafiekje. Deze grafiek toont de levenscyclus van een product zoals bijvoorbeeld Twitter.
Elk merk (en ook een product) heeft zijn introductie- groei- volwassenheids- en zelfs vervalfase. Hoe
volwassener een product is, hoe meer gebruikers er zullen zijn van de dienst. No rocket science… Omdat steeds meer en meer mensen gebruik gaan maken van een dienst zoals Twitter betekent niet dat het mainstream geworden is. Want het is niet omdat het aantal mensen groeit dat plots iedereen het gaat gebruiken. Nee, er zijn gewoon meer gebruikers. Wat logisch is als een product reeds enkele jaren actief is. Dus, volgens mij is Twitter niet mainstream, maar zit het gewoon in zijn volwassenheidsfase of beleeft twitter momenteel zijn top moment.
Zoals ik al verschillende keren heb zien passeren op twitter, denk ik vaak ook: je kiest er zelf voor wie je al dan niet volgt. En dus bijgevolg kies je er ook volledig vrijwillig voor om anderen hun bullshit te lezen. En ja, ik geef Sigrid hierin gelijk: Geen interesse in de gewone dingen van deze mensen? Unfollow gerust. Het prentje heb ik bij Trendy Shizzle gevonden. (sorry voor de “blok” tekst, de paragrafen die ik gemaakt heb zijn verdwenen dankzij wordpress :( )